2010-09-07

En stor Mörrums legend har gått ur tiden Johnny Sandgren.

Jag fick vara med om den tid som hade kanske mest betydelse för Mörrum Hockeys framtida historia. Då tänker jag på Johnny Sandgrens och Jan-Anders Andersson betydelse för Mörrums hockey många framgångsrika år inom Svensk Hockey. Det var Ulf Sandgren Johnnys bror som övertalade mig att hjälpa till att marknadsföra klubben. Så jag har Ulf Sandgren att tackar för jag fick vara med Johnny Sandgren och Jan-Anders Andersson att skriva Mörrums historia. Svensk press skrev spaltmetrar om Mörrum Hockey på den tiden.





( Jan-Anders, Bebben, Håkan Nygren och Johnny Sandgren).

Jag speciellt ett minne från Johnny det var när vi skulle värvar Pekka Santanen från Gislaved, då han sa till mig du kommer inte hem till Mörrum utan Pekka Santanen. Det var så att Johnny och Jan-Anders satt i klubbstugan och förhandlade med dom stora pojkarna HV/71, dom skulle sälja Ronnie Svensson.
Jag och Pelle Holm kom hem med Pekka Santanen och Johnny och Jan-Anders manglade dom stora ledarna från HV/71 till en bra affär för Mörrum. Det ingen av klubbarna visste var att vi hade värvat postmästaren. Det var ju på den tiden att det var deadline den 30 juni kl.18.00 att värvar spelare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar