2013-06-14

Hemma igen efter en vecka med barnbarnen i Åstorp.


Nu har jag varit hos mina söta barnbarn i Åstorp.


Alvina och Zachris visa farfar sina fina kläder. Båda gilla när mamma och pappa handla kläder åt de små.


Samtidig har jag jobbat lite med att hjälpa Bonny med att måla
trädäcket på altanen medan han var i USA.


Sedan blev det att snygga till det på fram sidan med att lägga om stenarna och ta bort alla gamla löv.


Blev ganska nöjd med resultatet.


Jag fick passa på och göra fint medan barnen var på dagis.


Alvina tycker det är roligt att rita och måla.


Zachris gilla att busa med farfar.


En dag kom Zachris och visade att han slagit sig på sitt lilla ben.



Men leta efter guldpengar det tycker barnen är roligt.


Sedan blev det både TV och iPad.


Alvina var mycket trött efter en lång dag med mycket lek och spring.


När pappa Bonny kom hem från USA hade han köpt massor med kläder åt alla i familjen.


Det måste jag säga att han packat det väldigt noga.



För att Bonny skulle hålla sig vaken hela dagen så grävde vi ner nästan all kabel till gräsklipparen Robban och målade färdigt på altanen.


Robban gör ett utmärkt jobb.


Så fin hon blev min lilla Alvina.


Zachris blev också fin i sina nya kläder.


Alltid lika svårt att åka hem från Åstorp. Bonny ska köra barnen till dagis och farfar ska åka hem kan bli lite svårt ibland.


När jag kom till Mörrum så fick jag provsmakar mina själv sådda smultron. Mmmm så goda!


Sedan var det bara att gå i genom all post. Och en runda upp till Linda på Mörrums Hockey kansli och betala in pengarna till 2Lax13, så nu är jag med i andra femman.


Städat och fint när jag kom hem hade min Goisare fixat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar