2014-12-27

Mörrum vinner derby matchen mot Olofströms.

Mörrum var det klart bättre laget vinner med 3-2 (2-0,1-1,0-1)
Jonathan Svensson gör 1-0 assist Jesper  Johansson / Anton Persson
Li 
2-0 nyförvärvet Patrik Nyman. Assist Marcus Fornell 
3-0 Victor Wahlqvist assist Justin  Taylor 
Mörrum vinner skotten 32-23 (13-6,11-11, 8-6).
Kul att komma till Jössarinken igen och känna på härlig derby atmosfär. Träffade några kända personer som var och hälsade på i Mörrum.
Hade tyvärr sådan jäkla otur att Micke blundade på alla bilder jag tog. Micke som var en framgångsrik ungdomstränare i Mörrum. Micke spelade i samma lag som min son Bonny.
Sedan träffade jag Lycksele grabben  Victor Rönnmark han var på väg till Vippen. Han såg lika dan ut som när han spelade i Mörrums tröjan Nr.17.
Det blev 10 säsonger 352 matcher 50 mål 98 assist 240 poäng inte illa av Lycksele grabben.
Kom till Mörrum 1999 från MoDo spelade fram till säsongen 2008-2009 samma år som jag gick i pension.
Jag tyckte att det blev en konstig match Mörrum var det spelande laget men ändå fick Goiset flest utvisningar.
Övriga matcher i HockeyEttan Vår 
Helsingborg - Kallinge  3-2
Nybro - Halmstad  1-3
Varberg- HC  Dalen 5-2 
Mörrum - Olofström 3-2
Konstigt på svenskans Tabell fanns inga bonus poäng med.
Tabell HockeyEttan Södra Vår.
Svenskans Tabell swehockey.se
Vilken är rätt Tabell?

1 kommentar:

  1. Kan Mörrum hålla nivån som dom gör mot Olofström och Kristianstad och inte tappa eller hamna i svackor ska dom vara 1:a eller 2:a i fortsättningsserien, så bra är dom...

    SvaraRadera