2015-07-13

Hur länge ska det här få hålla på i Åstorp?

För två sedan tog Åstorps kommun bort återvinningsstationen uppe på Björnås.
Några av Åstorps invånare har tydligen inte fattat att grov sopor ska köras till soptippen. 
Sedan 2013 har jag kört till återvinningsstationen nere vid Järnvägsstationen och sorterat mina använda förpackningar av papper, plast, glas och tidningar.
Varför kan det vara så jäkla svårt att fatta att det inte går att få ner en säng eller en TV i papperbehållaren? Helt otrolig det kom en företagsbil som sysslar med byte av bilrutor och slänger en trasig bilruta i pappersbehållaren. Jag får männen att dra ut glasrutan och får som svar det är inte öppet på soptippen.
Har dessa människor tänk vad det kostar att städa upp skiten för skattebetalarna i Åstorp? 
Jag kan tänka mig att kommunen i Åstorp stänger även denna återvinningsstation. Hur kul är det att aha en soptipp mitt inne i Åstorp.
Det borde vara stränga straff för att få sopp på dessa miljöförstörare.
Undra om det ser likadant ut på andra orter? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar