2016-01-09

En stor Goisare har gått ur tiden!

Berth Wadström har lämnade in i torsdags kväll den 5 januari.
Berth Wadström var med och bildade Mörrums GoIS Ishockeysktion den 3 oktober 1966.


Första ordförande i Mörrums GoIS Ishockeysektion blev Evert Almkvist.
Vice ordf. Thage Lundh
Sekreterare: Rune Johnsson
Kassör: Kaj Molin
Ledamot: Berth Wadström
Agne Ottosson
Karl-Erik Sjöberg
Ove Lindkvist
Allan Svensson
Rolf Hammar
Sture Hellman

1966-1967 började med ett Juniorlag och några pojklag.
Mörrums GoIS första A-lagsträmare 1967-1968 blev Karl-Erik Sjöberg och Ove Lindkvist. Materialare Berth Wadström där han fått mycket hjälp av sin fru Ingrid att laga kläder under många år. Berth har de senaste åren kämpat med sin sjukdom. Berth ringde mig i höstas och frågade om jag inte ville komma titta på lite bilder som jag kunde skriva om i Bebbens blogg. -Jag har så svårt att komma ihåg alla gamla minnen sa Berth.
Tyvärr blev Berth sämre och lades in på lasarettet.
Idag ringde jag Berths fru Ingrid och beklagade sorgen. Hon lovade att tala om när begravningen ska äga rum.
Kära Goisare Vi har förlorat en riktig Goisare en som varit med i 50 år med Goiset men fick tyvärr inte vara med och fira hans livsverk. 
Vila i frid Berth




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar