2016-02-03

För lite mer än 35 år sedan med Mörrums Hockey.

Lite nostalgi 23 September 1980 kunde man läsa i Sydöstran i en stor artikel om idrotten och pengarna.
Det har nu gått över 35 år och på den tide jobbade jag helt ideellt tillsammans mycket med Rolf Hammar. Vi hade en liten marknadsgrupp där Bengt Nilsson, Lennart Olsson och Henric Carlsson.
Sedan hade jag underbara människor i supporterklubben som hjälpte mig när jag behövde stöd. Utan Suporterklubben hade inte Mörrums GoIS IK funnits idag.
På den tiden var ishockeyn en sektion i Mörrums GoIS. Jag hade hand om sommarträningen fram till den nye istränaren Håkan Nygren skulle komma.
Jag hade många uppdrag i klubben var även domaransvarig och dömde massor med ungdomsmatcher. Var med i värvar gruppen tillsammans med Johnny lSandgren och Jan-Anders Andersson.
Bilden är tagen när blivande tränaren Håkan Nygren besökte Mörrum.
Vi köpte allt hockeymaterial från JOFA.
Ett år senare den 10 september 1981blev jag heltidsanställd i Mörrums GoIS Ishockey sektion som jag fortsatte fram till min pension.
Nu ska jag åka till tandläkaren och sedan se Mörrum möta Nybro i Jössarinken kl.19.00.
Hoppas jag träffar många gamla Goisare på matchen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar