2010-01-15

Frölunda Janne!

Jan Karlsson back, spelade i tröja nr.29 gjorde 94 matcher och 26 mål, 38 ass. 64 poäng, 163 utvisnings minuter i Mörrums Tröjan.
Moderklubb: Åseda.
Thommie Bergman var med när
Vi värvarde ner Janne från Frölunda 1990. Janne var en jävligt go kille med massor rutin bakom sig. Jag kommer ihåg när han var med och övertalade Leif Loket Olsson komma ned till en match på Jössarinken. Vi skulle spela bingo lotto i pauserna, jag stod i båset och förde min statistik, när hockeyspelarna börjarde åka i på isen då hörde jag två äldre damer som satt på första bänkraden säga- vad ska dom göra här vi ska ju spela Bingo. Jag kunde inte hålla mig från skratt, det här var ett av många minnen från hockeyn.
Sen var jag tvungen att teckna av herr Loket själv i en Mörrumströja. Jag överlämnade tavlan själv till Leif Loket Olsson efter matchen. Han skrattade och sa den var fin.








Janne blev sedan tränare/Coach för Mörrum säsongerna 1993-94, 1994-95.
Janne flyttade hem till Frölunda och jobbade i klubben 1995-2006.
Blev assistant Hed Coach i Lindköping 2006-2008.
Flyttar hem till Frölunda som Assistant Coach 2008-2009.
Idag är han Head Coach för HV71.
Dessutom har han haft massor med landslagsuppdrag 2005-2006 Olympic Gold Medal
World Championship Gold Medal. Två gånger Champion med Frölunda 2002-2003, 2004-2005.
Jag glömmer aldrig när Janne var och hälsade på mig när jag låg på Karlshamns Lasarett då du kom med 40 Triss lotter som du och hockey-killar gav mig, jag höll dom vid liv under hela min sjukhusvistelse.
En sak var jag säker på det var att Janne skulle lyckas som hockeytränare.








Leif " Loket " Olsson


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar