2010-01-14

P A Gustavsson en av dom stora kämparna i Goiset.

Per-Anders Gustavsson spelade i tröja nr 5 och 25 under säsongerna 1981-82 till 1990-91. Säsongen 1991-92 spelade inte P A Gustavsson. Kom tillbaka säsongen 1992-93 och spelade 34 matcher gjorde 6 mål 8 ass. Spelade fram till 1998-1999
PA. Gjorde 460 matcher 75 mål, 106 ass, 181 poäng, utvisning 1044 minuter i Goiströjan.
PA. Var en hårdspelande back bra direktskott en kämpe som inte vek ner sig. Han var ett spöke för motståndarna alla hade stor respekt för PA.
Under alla mina år i Goiset har jag aldrig varit med någon spelare så många gånger på sjukhus som med PA. Han var ju en spelare som täckte skott i alla lägen. Kommer ihåg en gång när vi mötte Rögle borta då var det illa han täckte ett skott som tog så illa att det träffade den ena testikeln. Det blev en färd till sjukhuset, i Abulansen kämpade han efter luft. Väl framme på sjukhuset klippte man av alla skydd för så läkaren kunde titta på honom, det var en ung vacker kvinnlig läkare då kunde man se för första gången att ett litet leende kröp fram på Per-Anders. Det var ingen vacker syn vi fick se hans pung var stor som en handboll, Per-Anders fick ligga kvar på sjukhuset jag tror han låg kvar där en vecka.











Det var Håkan Nygren som lät honom spela två matcher 1981-82. Jag ritade av PA eftersom han fick pris som årets rookie 1982-83.








Per-Anders Gustavsson här i tröja nr.5 en kämpe av rang.
Per-Anders gjorde sin 300:e match då Mörrum mötte Hammarby i play-off den 12 mars 1993.
Han fick kanslipokalen 1998-99 ett pris som jag dela ut varje år.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar