2010-06-17

Idag fick Jag behålla FF- mössan.

Idag gick vi på havet kl.15.00 från Matvik det tävling i Torskpilking Sterner Open Pilking Cup.
Det blåste rätt bra när vi kom utanför Ternö udde.
Tyvärr så lyckades Jag behålla FF-mössan på 15 Torska.
Segrade gjorde Lazan på hela 34 Torskar.
Kinkan 32
Ulrik 27
Tobbe 22
Jocke. 20
Bebben 15
Magnus Berglund svek samfundet han hade ett telefonmöte på IFÖ.
Det delades ut böter 160:-
Bebben 60:-
Mage. 40:-
Tobbe. 40:-
Kinkan. 20:-
På hemvägen blev det mycket jobb för Sterner och Bebben att filéa alla Torskarna.
Som gäst i båten hade vi Kim Ulriks son.


Bebben filéa Torsken.




Tobbe och Lazan






Kim




Jocke och Kinkan



Ulrik Thomasson






Jocke fick styra båte till Matvik, Sterner och Bebben fick filéa alla Torskarna.




Detta var nog ett av det bästa fiske vi haft när det gäller antal fiskar.



Fint väder sol hela dagen men det blåste en hård sydlig vind.
Men nästa gång så hoppas jag att Jag kan lämna över mössan till Magnus Berglund.






Jag tycker denna bild skulle passa bra till nästa gång eller?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar