2010-06-18

Vattenläcka i huset grannen la märke till att väggen var mörkare vid garageuppfarten .

Karlshamn Energi kom med en gång tillsammans med Karlshamns Rörteam och fixade det. En packning som gått sönder i fjärrvärmeväxlaren. Jag kontaktade mitt försäkringbolag Länsförsäkringar Blekinge Jag blev väldigt väl bemött. Dom sa att vi skickar dit RM-Bygg till dig dom kommer att ta kontakt med Dig. Det tog inte lång tid från Marcus på RM-Bygg ringde. Efter ett väldigt trevligt samtal sa Marcus vi kommer direkt och tittar på det. Tog inte många minuter från dom var på plats.
Marcus och Roy mätte på väggarna som gjorde utslag på fukt. Dom satte dit en avfuktare som får stå över helgen.


Vattenskadat fyra- fem meter på ytterväggen. Jag hade varit ute och fiskat så det tog lite tid att komma hem så solen hade nästan torkat upp hela tegelväggen.


Vattnet hade runnit ut på garageuppfarten.


Inkommande rör till värmeväxlaren.


Packningar som var sönder.


Här sprutade vattnet över väggarna.
Jag måste nog säga att än så länge har alla inblandade varit väldigt bra och sakliga och till-mötesgående.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar