2010-12-13

Vem var nr. 2 som spelade i Robins tröja i går mot KHK?

Många på läktaren som undrade vem nr. 2 var? Belmin Mesanovic en ung lovande 15-åring som chansen att prova i på A-Laget.
Tommi Hämäläinen var nöjd med Belmins insats. - den grabben kan bli riktigt bra, det gäller att matcha in de unga spelarna rätt.
Själv tyckte jag att killen verkade vara orädd för sin uppgift. Åkte bländande skridsko och var så när att göra mål, men det kommer var så säkra på det.
Det var länge sedan detta hände i Mörrum. Jag tror det var en vid namn Roger Nilsson"Klozz" året. var 1976 bara 15 år.







Aj aj nu glömde jag bort Jonte Nilsson han gjorde debut för inte så länge sedan 2005. En stor talang som kunde blivit hur bra som helst. Men han valde musiken där han också är duktig.
Förlåt Jonte mitt närminne är nog lite sämre. Hoppas jag inte glömt någon mer.




Mikael Thoresten var också väldigt ung, 16 år. Debut 1984.






även Per-Anders Gustavsson 16 år. Debut 1981.








Men detta var i den så kallad gamla division 1 och den var nog lite bättre än dagens.
Kul och se att Tim Johansson är tillbaka han bra fart under skridskorna lika så Simon Hansson. Hugo Berglund och Viktor Green gör alltid ett bra jobb, ungdomar som vuxit in i A-Laget. Som spelar klokt och enkelt.

















Att köra med fyra hela femmor bårdar gott i fortsättningsserien.
Men då gäller det att alla är friska och skadefria.


2 kommentarer:

  1. Jonathan jonte Nilsson hadde väl tidig A-lags debut.

    SvaraRadera
  2. Bebben, hoppas du förlåter mig men jag snodde en kopia av Micke:)
    Kramen Helen

    SvaraRadera