2011-11-13

En förkyld Goisare önskar alla Pappor en trevlig fars dag.

Nu har jag inte sovit riktigt gott på 4 dygn för en irriterande hosta. Det sägs att en vuxen person får genomsnitt en till två förkylningar per år. Men jag som fortfarande inte känner mig vuxen till storleken, ska väl bara ha en halv förkylning per år.
Det känns lite som jag fått allt, snuva, täppt näsa, hosta, heshet feber och huvudvärk allt detta på Fars Dag. Inte nog med det sedan har Mörrum hemmamatch mot IK Pantern kl. 16.00 hinner jag bli kry tills dess?



Fars Dag firades första gången 1910 den 19 juni i USA. Initiativtagare var Mrs. John B. Dodd i Spokane, staten Washington, som ville hedra sin Far Mr. William Smart för denne ensam fostrat henne och hennes fem syskon sedan hans hustru , då hon fött familjens sjätte barn, dött i barnsäng. Till Sverige kom Fars dag 1931, dagen började firas i juni. Efter önskemål från Nordiska handelssamfundet senare lades till andra söndagen i november.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar