2013-12-22

Pär Djoos lämna Goiset!

Ibland är idrotten en grym värld speciellt några dagar före jul så får Pär Djoos lämna som huvudtränare i Mörrums GoIS IK.


För mig var Pär Djoos en bra kompis och en Brynäsare eftersom jag själv alltid hållit på Brynäs i alla tider. Givetvis är det Mörrums GoIS IK som mitt hjärta klappar hårdast för.
Alla tränare lever med kniven på stupen och har ett tufft jobb, ibland kan det bli fel på något håll i den stora gruppen.
För mig var Pär en trevlig och öppen person som alltid ställde upp för mig.


Nu är det ju så att klubben måste leva vidare och Fredrik Berglind kommer att ta över huvudansvaret och Magnus Olsson som assisterande tränare.
Fredrik Berglind som varit med några år nu är fostrad i klubben och har ett stort hjärta för Goiset. Jag är inte orolig alls när Fredrik Berglind ta över för det är en smart kille.


När det gäller Magnus Olsson som är mera känd som Löken i hockey kretsar har en lång och gedigen hockeybakgrund som ledare, spelare i Karlskrona IK, Olofströms IK och Kallinge.
Efter nyår återsamlas teamet igen för gemensam träning för att ladda för det stora derbyt mot Kallinge borta fredagen den 3 januari.
Jag vill önskar min kompis Pär Djoos lycka till i framtiden och hoppas han hittar nya spännande utmaningar inom hockeyn.

1 kommentar: