2014-03-04

Goisaren gratulerar en stor hockeyspelare inom svensk hockey som fyller år idag.

Idag hurra vi alla Goisare och Brynäsare för legenden Tord Lundström som fyller år idag.





Året 1979 då det blev hockeyfeber i lilla Mörrum. Mörrums GoIS IK kunde presenterar en riktig Hockeybomb Tord Lundström skulle tränar Mörrums GoIS IK.





Tord kom till Mörrum som nybliven svensk mästare, han blev svensk mästare 9 gånger. Han blev stor grabb och var med i 200 klubben. Nu den 8 mars kommer Tord hyllas strax före nersläpp i matchen mot Luleå HF.





Säsongen 1979-80 blev något som alla Goisare kommer att minnas. Mörrum slog storebror Karlskrona i Jössarinken med 3-0 inför ett fullsatt Ishall.

YouTube Video


Själv fick jag äran att vara sommarpratare i Radio Blekinge (Min sommar).
Där nämnde jag alla kända tränar namn som Mörrum haft genom tiderna. Tyvärr glömde jag bort Rolf Nilsson som kom som spelare till Mörrum och som sedan var tränare vid två tillfällen.




Niklas Wikegård hyllade Tord i TV.




Själv har jag alltid varit Brynäsare i hela mitt liv men det största hjärtat har jag i Goiset.
När Pär Djoos var Tränare i Mörrums GoIS IK fick äran att träffar han son Christian Djoos en hockeyspelare som vi kommer att höra mycket om i framtiden. En spelskicklig back med ett bra skott. Nu hoppas jag att Brynäs fixa tre poäng som födelsedags present till Tord Lundström.
Visst är det härligt att vara Goisare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar