2014-03-28

Tre dagar på Hallö med blandat väder.

Jag som alltid brukar skryta om att solen skiner nästa alltid på Hallö. Ska lämna Hallö efter både sol regn och snöstorm verkligen omväxlande väder. Tyvärr fick jag åka hem eftersom jag glöm fylla på min medicin för min spökande mage.
Det kändes inte riktigt bra att behöva lämna Hallö när Meteorlogen på TV lovar sol och kanonväder över hela helgen.
Så jag och min svåger Sterner fick lämna Hallö med vemod.

YouTube Video




Busväder snöblask och stormbyar är väldigt ovanligt på solens ö Hallö.


Staren har anlänt till Hallö och bygger som vanligt i holken på garnaboden.


I år har vi sett ovanligt många Ejder ute i Karlshamns Skärgård.


Småskrake är en lien rolig fiskätande dykand som kommer äter fiskrens som blir över när vi filéar torsken i båten nere vid bryggan. Men den får det inte lätt för alla vakande fiskmåsar, gråtrutar och havstrutar de försöker ta fiskrenset från Skraken. Både Storskrake och Småskrake kan inte svälja fiskrenset under vattnet.


Storskrake.


Några par Havsörnar har vi sett ute i skärgården också.
Nu är det en härlig tid att få följa vårens ankomst med blommor och alla fåglar som just nu anländer till Hallö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar