2014-04-21

Gratis Skellefteå AIK

Andra raka SM-Guldet och det tredje för Skellefteå AIK.
Vinner med 3-0 mot Färjestad och 4-0 i matcher.
Det blev 12 segrar och 2 förluster 58-20 i målskillnad helt överlägsna i SM-slutspelet.













Fredrik Lindgren fick sitt andra raka SM-Guld. Grattis Linkan!
Nu har det blivit 5 SM-Guld från grabbarna som spelade för Mörrum Hockey säsongen 2001-2002.





Fredrik Lindgren 2 SM-Guld för Skellefteå AIK.





Marcus Paulsson 2 SM-Guld för Färjestads BK.





Simon Skoog 1 SM-Guld för HV71.


Lars Nyström som var tränare i Mörrum Hockey 1995-1996 vet hur det känns när Skellefteå AIK tog sitt första Historiska SM-Guld 1978.
Själv var jag med att övertala Lars Nyström att bli tränare i Mörrum. Det var Johan och Patrik Eriksson som låg på mig hela tiden så jag bjöd ner Lars till den vackra staden Karlshamn och så klart blev det en tur ut till Hallö sen var det klart.


Själv lade jag min praktik när jag gick på Jämshögs folkhögskola fritidsledare linje. Jag ville se och lära hur en stor klubb som Skellefteå AIK fungerade.


Helt klart var det redan på den tiden en hockeystad alla pratade hockey.


Man hade klubbmärkena uppe på väggen hur de låg i tabellen.


Klart att jag ritade några hockey gubbar som Kassör Carl-Gunnar Hedlund håller upp på bilden.
Visst är det härligt att vara Goisare och Saikare. ( fast nu vet ju alla att jag håller på Brynäs men jag har ett lite hjärta för SAIK också).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar