2014-07-08

Idag fick jag ett oväntat besök på Hagavägen.

Temperaturen i Mörrum var uppe i 28,3 grader när jag sitter i min lilla mys hörna. Helt plötslig kommer en moped körande rätt upp mot mig på garageuppfarten.
Klart jag blir snopen när han sedan tar av hjälmen får jag se att det var Mats Bergqvist.




Vi började prata hur det var på den tiden då Mats spelade hockey i Mörrums GoIS Ishockey sektion.



Mats var ju med och spelade upp Goiset i division 1 1979 mot Tranås AIF.



Själv hade jag Mats som reklampelare på den tiden när jag försökte sälja reklam till företagen. Helt klart det var lite lättare att sälja om grabbarna kom från egna klubben.



Jag träffade Mats igår då han var uppe och hämtade sina 2Lax14 tröjor på Mörrums GoIS IK kansli.
Mats har en dotter som är en stor supporter till Goiset.
Mats var assisterande tränare med Thommie Bergman 1990-91 och 1991-92 med Thord Johansson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar