2015-06-12

Äntligen årets först SOPC tävling.

När vi kom till Matvik så kom Sterner i Dogges båt eftersom Per höll på med sätta ihop motorn på Hallö. När vi landade på Hallö så hade Per satt ihop motorn. Då sa Sterner vi ta Gladan i stället, Sterner startade motorn som gick som en klocka. Vad skulle vi gjort utan Per Serre han är fantastiskt duktig.
Många utmärkelse delades ut i årets första tävling.
Lazan fick en 50 årspresent. Sterner fick motaga en fotobok och en sjöbodsdunk. Jag ett diplom som samfundet strulpelle.
Lakan måste varit nöjd med tävlingen vann med 20 torskar.
Inte kan man tro att Sterner fullt 80 år blev så jävla glad över de fina presenter som han fick av samfundet Sterner Open Pilklng Cup.
Själv fick jag ett diplom som samfundet strulpelle. Tidigare har Tobbe  försökt göra mig till ärke-FF men det kostade Tobbe en massa böter. 
Jag själv får vara nöjd med mina 15 torskar och en fjärde plats.
Tävlingen avgjordes i näst sista stoppet då vi hamnade i ett riktigt torskstimm.
Lakan etta Jocke tvåa Kina trea jag fyra Ullis femma Tobbe sexa. Eftersom Berglund inte var med så måste han i nästa tävling vara före för att slippa FF mössan.

YouTube Video


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar