2015-06-02

Säsongen 2008-2009 kom det en spelare till Mörrums GoIS IK som lovade mig att spelar upp Goiset i HockeyEttan igen.

Grabben som lovade mig detta var Johan Hedman som idag fyller år.
Han berättade för mig att han spelat upp tre lag till en högre serie tidigare: 2001 Örnsköldsvik SK, 2004 Comet Halden i Norge och Nice i Frankrike 2008.
Visst fick Johan rätt det blev ett avgörande i sista matchen nere i Jonstorp. Massor med supporters från Mörrum välde in i ishallen mitt under spelet i första perioden. Som tur var dröjde det tills 13.36 Hampus Klozz gjorde 0-1assist Simon Hansson och Hugo Berglund. 0-2 kom 17.38 Linus Bladström assist Johan Hedman / Michael Söderholm 0-3 , 18.19 Joakim Svärd  assist Mike MC Cormick 0-4. 19.46 Marcus Niemi assist Linus Bladström. Mörrum vinner matchen med 3-6 (0-4,1-0,2-2). Och är klara för spel i HockeyEttan.
Så Johan Hedman höll vad han lovat mig.

Imorgon spelar hans lillebror Victor Hedman i Stanley Cup final. Tampa Bay- Chicago första matchen av 7.
Johans andra bror Oscar spelar som bekant i MODO Hockey.
Hoppas Johan får en härlig födelsedag tillsammans med sina nära och kära!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar