2015-10-06

Jens Svensson hoppar av som tränare i Mörrums GoIS IK.

Igår ringde Jensa Svensson till mig och sa att han övervägt att hoppa av tränarjobbet i Goiset. Det tar för mycket tid och min familj kommer i kläm. Två barn och ett heltidsjobb blev lite för mycket. När jag tog jobbet som tränare trodde jag på detta. Men ibland fattar man fel beslut och det är mänskligt.
Nu är det så att Jens tror på detta unga lag som kommer ta poäng framöver det är Jens övertygad om ett väl tränat gäng grabbar så vi får ge dem lite tid bara.
Jensa var jag med och tog hit 1998 från Malmö IF. Det var brodern Daniel som bad mig ta hit Jens till Mörrum och så blev fallet . Daniel Hållström Svensson tillhör de stora i Goiset 384 matcher 214 poäng. 
2001 gick Jens till IF Troja men längtade tillbaka till Mörrum. Jens ringde mig och frågade om han kunde komma tillbaka till Mörrum. Jag ringde Mr. Troja Sveneric Johansson som var en mycket klok föreningsledare, vi kom överens på ett mycket bra sätt, det blev 15 matcher och 8 poäng i Alsvenska Troja för Jens.
Jens och Daniel har bjudit på mycket underhållning under många år i Goiset.
Vi önskar Jens lycka till med sin familj, Jens kommer säkert tillbaka i Goiset han har ju sin son som lirar i Goiset.
Jensa är en Goisare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar