2016-03-28

En hockey legend kom och hälsade på uppe på Björnås i Åstorp.

Ibland händer märkliga ting när jag står uppe hos min son Bonny på gräsmattan och ska plockar bort ris och grenar, då får jag höra en röst bakom mig. Den där rösten känner jag igen och vänder mig om visst var det Gary Paulsson som stod framför mig.
Världen är liten ibland. Det blev ett långt samtal med många roliga minnen från tiden han spelade i Mörrum.
Gary som gjorde hela 16 säsonger i Mörrums GoIS tröja Nr.16. Det blev 279 poäng och visste var målet fanns 170 mål. När jag såg Marcus Paulsson spelade i Färjestad BK var det som pappa Gary som åkte omkring på isen.
Marcus som blev två gånger Svensk mästare för Färjestad BK är på väg hem från Davås. Jag fråga Gary vad han hamnade. Det hade Gary svårt att säga. För alla Goisare skull hade väl varit rolig om han valt någon närliggande klubb KHK, Växjö eller Malmö i SHL.
Gary Paulsson och Lasse Lönqvist jublade många gånger tillsammans.
Härliga tider bilden är tagen från den första derby matchen mot Karlskrona IK som Mörrum vann med 3-0.
Efter en trevlig pratstund med Gary och hans sambo var det att återgå till arbetet med Bonny och Dittes blivande pool bygge.
Nu är halva altanen borta och klart för grävaren att komma. Bonny och Ditte har lovat att poolen ska vara klar till gamle gubbens födelsedag 7 maj.


1 kommentar:

  1. Hittade din blog nu, bra och. Trevlig att lasa/Kent hallberg

    SvaraRadera