2016-07-15

En stor Goisare har gått ur tiden Jonny"Lydia"Nilsson.

Fick höra att Jonny Nilsson lämnat oss. En stor Goisare som varit med sedan sedan tidigt 70-tal. En trogen Goisare och stor eldsjäl som alltid ställde upp. Kommer så väl ihåg de gånger jag behövde hjälp när nya spelare skulle komma ner på besök för eventuellt
spelar i Mörrums GoIS. Jonny var en ledare som man kunde lita på, så var det med grabbarna i supporterklubben utan dessa eldsjälar hade inte Goiset funnits idag, jag var en previlegad kanslist som hade dessa personers hjälp. 
Jonny var med och startade upp bingon i Mörrums Folkets Park tillsammans grabbarna i supporterklubben själv satt jag som reserv som utropare men fick hoppar in och ropar redan första kvällen. Detta hände sig att Nisse Spader råkade glömma stänga luckan så alla kulorna rullade ut på golvet. Vi var många som låg på knä för att plocka kulor Värmland, Lydia, Erik Johansson, Spader mm. Aldrig mer sa Spader att jag ropar mer. Som tur var hade Lars-Erik Johansson nya kulor. Detta har både Jonny och Sparder haft roligt åt många gånger. Tyvärr fick jag sluta efter många år som utropare, fick problem med magen.
Tack Jonny för den tid jag fick ha dig som vän.
"En gång Goisare alltid Goisare"
Vila i frid Jonny!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar