2010-02-10

Röda korset regionsråd försvara högt arvorde.

Den 23 januari skrev jag i min blogg om Bengt Westerbergs arvorde på 68 500 kr i månaden en årslön på 822 000 kr.
Läste idag i BLT en artikel av Matilda Ohlsson och Lars Pedersen.
Det är väl inte så konstigt att färre skänker pengar till Röda korset.
Röda korset bygger väl sin verksamhet på frivilliga arbetare.
Jag menar att Bengt Westerberg om någon har väl råd att ställa upp som frivillig arbetskraft. Detta med tanke på att han uppbär en fet avgångspension som folkvald riksdagpolitiker. Dessutom en hel del styrelseuppdrag med feta arvorden.
Detta kan vårt Röda Korsets regionsråd Anneli Bengtsson fösvara, detta är skrämmande.
Jag tycker att det blommar upp en jävla massa samhällsparasiter som ska sko sig på andras olycka.
Rådslaget kommer att frysa Bengt Westebergs arvorde på ett konto till den 8 maj.
Då kanske dom tror att svenska folket har glömt det hela så dom kan betala ut pengarna retroaktivt från den förste mars.
Jag håller med finansmannen Roger Akelius han borde avskedas.





1 kommentar:

  1. Jag håller med och tycker att hela historien är pinsam. Hur ska man kunna få folk att ställa upp idiellt och få folk att skänka pengar när stora delar av
    pengarna bara äts upp av löner av giriga topchefer.

    För egen del så känner man just nu inget intresse att skänka något till någon välgörenhetsorganisation då detta har skapat misstroende mot hela branchen!

    Skäms alla giriga som har mage att sko sig på andras olycka!

    Det possitiva i denna härvan är att man förhoppningsvis rensar upp i detta träsket!

    SvaraRadera