2010-02-11

Två Skellefteå killar som värvardes 1981.

Tommy Johansson spelade i tröja Nr. 14. Gjorde 126 matcher under tiden 1981-1985, 40 mål, 51 ass, 91 poäng, 72 utv.
Värvardes från Kågedalen 1981.
Moderklubb Skellefteå AIK.
Tommy har varit ungdomstränare i Klubben.
Idag är han känd som ambulans förare i Karlshamn.




















Johan Burman spelade i tröja Nr.15, gjorde 219 matcher under tiden 1981-1988, 109 mål, 106 ass, 215 poäng, 217 utv.
Värvardes från Kågedalen 1981.
Moderklubb Skellefteå.
Idag är Johan känd som duktig musiklärare.



















Johan och Tommy hittade jag uppe i Skellefteå när jag var och gjorde lite praktik på Skellefteå AIKs Kansli 1980.
Jag var och tittade på hockey i många Ishallar Västerbotten.
Under samma tid såg jag även Håkan (Olsson) numera Ahlin. Men han hade jag lovat Lejonströms Ordförande Erik Sjöstedt att inte värva Håkan. Men en av våra hockeyspelare Janne Wännström en jävligt bra hockeyspelare träffade Håkan på tåget ner till Nittorp, så han blev övertalad av denne spelare att spela för Mörrum istället.
Det blev inte så lätt att förklarar för Lejonströms Odf. Han hade ju varit jättesnäll mot mig hela tiden jag var i Skellefteå, vi åkte och tittade på hockey överallt.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar