2010-03-11

Igår försökte jag lägga ut resultat från Helsingborgsmatchen.

Jag trodde alla som inte kunde gå på matchen skulle bli glada över att kunna följa matchen på min blogg.
Istället blev det en massa skit och pinsamma kommentarer.
Idrotten kan vara grym ibland lika väl som den kan vara jävligt härlig när det går bra för klubben.
Jag tänker på OIK som har gjort en fantastiskt säsong och kanske kan gå till allsvenskan grattis Roger.
Jag tänker på KHK som gick till play off, och har haft fulla läktare nästan varje match.
Grattis Mats och Tobbe.
Jag tänker på KRIF som som gick till kvalserien till div.1.
grattis Patrik och Roger.
Jag tänker på SIK som som också gick till kval.Grattis Bengt-Åke och Uffe.
Detta är väl helt fantastiskt att detta händer i lilla Blekinge.
Så låt oss glädjas över att det går bra för Blekinge hockeyn.

Alla kan göra fel det händer även i elitklubbar.
Men sak är säker vi måste hålla
Ihop och hjälpa vårar hockeygrabbar så vi kan se div.1 hockey även nästa säsong

Jag själv börjar bli till åren men jag försöker hjälpa till så gott jag kan.
Tack Martin Andersson för du hjälpte mig igår.







2 kommentarer:

  1. tråkigt med alla kommentarer, tycker du gör det bra bebben om ställer upp för folk som inte kan vara vid matcherna all heder åt dig!

    SvaraRadera
  2. Hej Bebben,

    Jag ville bara tacka för resultatrapporteringen! Jag åkte upp till Mörrum från Lund för att se matchen och var tvungen att gå under förlängningen på grund av att mitt sista tåg gick. Då var det gott att kunna läsa på perrongen att bonuspoängen gick till Mörrum.

    Det är tråkigt att läsa och höra allt gnäll om hur dåligt allt är. Även på läktaren var det lite väl negativt. Att till exempel hålla på och skrika om att Svensson skulle passat när de kom två mot en är liksom meningslöst, hade han passat och det inte blivit mål hade man skrikit att han skulle skjutit...

    Det enda jag tycker att man verkligen kan kräva är att spelarna alltid jobbar 100 %. Därför var det lite trist att se hur vissa stannar upp efter en missad passning eller ett missat skott istället för att jobba hem direkt. Sådant har man inte råd med i Mörrums situation. Samtidigt, om publiken kräver 100 % inställning från spelarna borde publiken också ha det. Uppmuntran och stöd är vad Mörrum behöver, inte den ångeststämning som det ibland var på Jössa.

    Hälsningar,
    Fredrik

    SvaraRadera