2010-03-10

Mörrum - Helsingborg

Kommer att lägga i resultat under perioderna i pauserna.
Jag gör försök med min iPhone hoppas jag hinner med, eftersom jag för statistik till tränarna med.






1:a perioden igång!

01:13 0-1 #2 Mattias Bäckström,
06:29 Mörrum #41 Johan Hedman 2min Hook
08:43 Mörrum #28 Martin Nilsson 2min P-out
13:13 Helsingborg #15 Johan Hansson 2min Hold
14:23 0-2 #16 Emil Condrup
15:57 Helsingborg #2 Mattias Bäckström 2min Trip
19:28 Helsingborg #10 Casper Wahlström 2min Hold

2:a perioden igång!

14:49 1-2 #3 Perry Johnson
17:53 Helsingborg #7 Fredrik Liljewall 2min Intrf
19:36 2-2 # Perry Johnson

3:e perioden igång!

03:12 Helsingborg #7 Fredrik Liljewall 2min Hold
10:06 Helsingborg #19 Rasmus Risberg 10min Abuse
15:36 Mörrum #13 Tim Johansson 2min Hook
18:36 Helsingborg #15 Johan Hansson 2min Handl-P
19:40 Helsingborg #29 Sebastian Du Rietz
19:40 Helsingborg #15 Johan Hansson Ga-Mi
19:40 Mörrum Time Out

Overtime igång!

01:49 Mörrum #12 David Nilsson 10min Abuse
04:55 Mörrum #23 Johan Seydlitz 2+2 Rough
04:55 Helsingborg #25 Gustav Du Rietz 2+2 Rough

Game winning shot

Helsingborg #16 Emil Condrup Inget mål
Mörrum #20 Kim Sunna MÅL!!!
Helsingborg #6 Marcus Sjögren Inget mål
Mörrum #50 Linus Bladström MÅL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Period resultat.( 0-2 ), ( 2-0 ),
( 0-0 ), (0-0), (1-0). 3-2 SLUT
Skott: ( 19-9 ), ( 17-7 ),
( 20-7 ), (5-2), (1-0). 62-25.




37 kommentarer:

  1. hejsan
    hur ser det ut?

    SvaraRadera
  2. som vanligt...nu jävlar går klubben i graven..
    ett gäng amatörer har styrt klubben en gång för mycket
    aldrig mer jössa
    supporter sedan 1979
    nu e det nog

    SvaraRadera
  3. Håller med
    Har varit sponsor i många år till denna klubb
    Men varför betala massa pengar till ett lag som inte bryr sig går nu över till olofström istället

    SvaraRadera
  4. http://www.everysport.com/home
    kom igen nu och kör rapporteringen på denna sida så alla som vill veta vad som händer i matchen får det

    SvaraRadera
  5. lär inte hända något annorlunda där....
    bebben stäng av iphonen...tragiskt att bevittna klubbens sista dödsryckningar

    SvaraRadera
  6. Vilken ska få sparken nu?

    SvaraRadera
  7. du menar vilka...bort med sportgruppen...och dessa sk tränarna..herregud..de är ju inte en gnutta rutin...verkar som vilken helst kan bli tränare i mörrum...kravet verkar vara att ha spelat ett gäng matcher i mörrumsdräkten...eller kanske det räcker att man löser säsongskort..ett förslag kan ju vara till nästa säsong...att man har den traditionella puck-kastningen som avgör vilken som skall leda lagets nästa match
    nääää detta är pinsamt.... förr va man stolt goisare nu är det bara pinsamt

    SvaraRadera
  8. Pinsamt att läsa dessa kommentarer!
    Mycket gnäll är det!
    Hjälp till istället och ställ upp för klubben!

    Stötta dem nu när det behövs som mest!

    HEJA GOISET!

    SvaraRadera
  9. Stötta Blekinge-lagen, Kungälv ligger under med 2-0

    SvaraRadera
  10. Va f-n sysslar vissa med här på denna sida.
    Pinsant att läsa "boys" !
    Hälsingar ifrån en Helsingborgare !

    SvaraRadera
  11. 2-2!
    Laxarna har vaknat!

    Go go go!

    SvaraRadera
  12. STÖTTA GOISET FÖR FAN!!!

    SvaraRadera
  13. bonny...märk väl att jag inte kritiserar spelarna...men nog måste det finnas kunskap inom ledarstaben..och dess organisation...
    och ingen kan väl påstå att detta har sköts proffsigt...
    jag har stöttat klubben som supporter sedan 1979
    men inte sjutton kan man står och titta på när den ena efter den andra oerfarna tränaren dundrar in i båset....
    och gnälla må vi göra men vi har oxå den rättigheten....

    först kom oik sedan kom khk nu kommer kallinge
    och jag blir inte förvånad om vi snart ser sölvesborgs spelarna ställa upp sig på jössa inför nationalsången

    SvaraRadera
  14. Dålig stil att sparka på någon som ligger ner, men i och för sig har laxarna inte tagit sista andetaget ännu.

    SvaraRadera
  15. Än har jag inte gett upp hoppet men det måste till en drastisk förändring i toppen !!!!
    Hur vore det med någon värvnings ansvarig med bra kontakter !!! En kvalificerad tränare som ihop med ansvarig tar o förstärker laget , tror inte 25 % av de som spelar nu skulle platsa i ett div 1 lag !!! Hoppet är det sista som lämnar denna goisare !!!

    SvaraRadera
  16. Vilken match det blir mot KRIF på fredag

    SvaraRadera
  17. det ser ut som om Perry Johnsson har vaknat och visar vägen

    bra jobbat

    SvaraRadera
  18. Fruktansvärda gnällspikar och inte f-n skriver ni era namn heller.
    Kan man inte personligen stå för de åsikter som framförs här så ska man knipa igen.
    Tror nog att alla inblandad i klubben har gjort sitt yttersta för att de bästa förutsättningar skall finnas. Men hur är det med dom som alltid gnäller, finns dom när det behövs ? nej. Jag har varit angagerad i klubben i många år, jag har även varit sponsor till föreningen. Vet att det ena kan inte utesluta det andra.
    Att vara sponsor innebär inte att angagemang kan uteslutas.
    trots att allt för många tror det.

    SvaraRadera
  19. Önskar sport gruppen hade lika stort kunnande som jag har hjärtat för denna underbara klubb.
    Denna klubb har två av mina barn i gång så jag hoppas det finns en div 1 / allsvensk förening förutom Olofström , Karskrona eller Kallinge som de kan lira i när den tiden kommer. In med lite kunnig personal i sportgruppen !

    Go Mörrum .............

    SvaraRadera
  20. anders olsson skrev " Tror nog att alla inblandad i klubben har gjort sitt yttersta för att de bästa förutsättningar skall finnas"

    visst är det kusligt om det är så...
    hursomhelst nu behöver du inte be mig knipa käft efter som jag inte är anonym mera

    håller med sista inlägget till 100%

    tänk om det var så att kunnandet var så stort

    mvh pierre

    SvaraRadera
  21. är det någon som vet hur det går?

    SvaraRadera
  22. BORO- Kungälv 2-1 slut

    SvaraRadera
  23. Läge för KRIF!!!

    SvaraRadera
  24. 56 skott 2mål. Smart att värva en målis!!!

    SvaraRadera
  25. haha... är detta mörrums liverapportering?

    SvaraRadera
  26. Detta gör du jättebra, Bebben

    SvaraRadera
  27. Ja det är inget fel på Bebben han är den enda vettiga i goiset

    SvaraRadera
  28. någon som vet hur det gått i matchen?

    SvaraRadera
  29. Påstod inte att det var något fel på "Bebben", han gör säkert så gott han kan. Men seriöst, kan ni höra hur det pratades på mötet innan. Ordförande "Bebben, du har väl en sådan där blogg, där kanske du kan lägga in ett par rader varje period..." Lite kul är det väl?

    SvaraRadera
  30. SEGER!!!!

    Härligt jobbat GIOSARE!

    SvaraRadera
  31. Tack Bebben för att jag kunnat följa mörrums match :-)

    SvaraRadera
  32. tack för rapporteringen, för oss som inte kunde vara på jössa.

    SvaraRadera
  33. Tack Bebben så att jag hade koll på läget.

    SvaraRadera
  34. Bra jobbat med denna Live bloggning!

    Denna live bloggning har genererat ca 10000 klick på denna sidan ikväll! Så visst har det funnits intresse!

    Härligt jobbat!

    SvaraRadera
  35. Det går att göra mer än att fiska med din iPhone ; )

    SvaraRadera
  36. Härligt jobbat Bebben, du är och förblir kungen av Goiset!

    mvh
    fd. goisetkaa

    SvaraRadera
  37. För det första: Bebben, hedersamt att försöka rapportera lite fakta från matchen. Bra initiativ!

    För det andra: Tror inte att Bebbens blogg i första hand är ett forum att visa sitt missnöje över hur föreningen sköts och styrs. Prata med styrelsen istället, eller om du vill vara anonym, skicka ett mejl till föreningen.

    För det tredje: Dags att knyta näven, stötta föreningen i detta svåra läge istället för att kasta skit. Vi kommer att fixa det här!

    Än en gång, tack Bebben för ditt engagemang, du har ett grymt stort hjärta för klubben!

    /tobbe

    SvaraRadera