2010-03-13

Igår var jag och hälsade på Sven Lind min svåger på Karskronas sjukhus.

Igår var jag och hälsade på Sven Lind på Karlskronas Sjukhus. Sven fick ont i bröstet förra veckan så han fick åka ambulans till Karlshamns sjukhus. Efter undersökning blev han skickad till Karlskrona sjukhus för ballångvidgning men det gick inte så han fick genomgå en bypassoperation i stället.
Vid en kranskärlsoperation (bypassoperation ) fick han koppla förbi 4 nya kärl så blodet kan ledas förbi förträningarna (bypass). Härigenom förbättras blodtillförseln och syresättningen av hjärtmuskelaturen.
När jag kom såg han lite sömnig ut men efter en stund så såg han ovanligt pigg ut med ett litet leende på läpparna.
Alla som känner Sven så vet vi att det är en liten spuver som alltid har det där lilla leende.
Efter som han visste att jag skulle åka till Kallinge för match så önskade han mig lycka till med hockeyn.
Vad skönt att se Sven så pigg efter en sådan stor operation.
Tur att vi har en bra sjukvård i Blekinge.





Sven hälsa till alla han känner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar