2010-10-03

Kanske jag gnäller för mycket just nu, men nu tycker jag oturen förföljer mig.

Eftersom jag just nu äter antibiotika för att behandla infektioner som beror på bakterier
Varje gång jag äter antibiotika blir jag dålig i magen som medför kraftiga diaréer och vad händer jag får stopp toalettavloppet. Skit med nu är det nog så att jag känner att oturen förföljer mig just nu. Men jag får nog ser det på den positiva sidan det finns ett slut på det här, då tänker jag på min syster Anita som fick MS 1967 men fick inte veta detta förrän 1980.fast det stod i journalen 1973. Detta hände att även min son också drabbades av samma sjukdom MS som också tog lite tid för att få sitt besked vad det var som hände med honom. När fick läsa på hans blogg hela hans berättelse hur det började med dubbelseende 2007 när han var på väg ut till
Hallö. Han skriver klart jag var lite nervös. Det snurrade såklart i huvudet om vad det kunde vara.
Det fanns ju en rad olika mindre roliga sjukdomar som man inte ville ha speciellt inte när problemet satt på ögat i huvudet. Kanske kunde det vara cancer. Den sekunden varade länge. Visst är det underligt vad man hinner tänka mycket under en sekund om man hamnar i en pressad situation. Var livet slut? Jag som bildat familj. Ditte, Oliver 13, Alvina 1,5 år, och en till bebis som var på väg. Svaret var att jag hade Multipel Skleros ( MS). Det enda jag visste var att faster Anita har det och sitter i rullstol. Att hamna i en rullstol kändes inte så spännande men jag är en positiv människa och försöker alltid hitta positiva saker även i negativa. Jag fick veta att MS är en kronisk sjukdom, dvs den går inte bota. Den är dock inte dödlig. Kronisk är ju lite tråkigt men inte dödlig är ju tokbra! Neurologen berättade en massa om MS.
Det enda som var viktigt just nu var INTE DÖDLIG! :)
När jag läste detta från hans blogg blev jag så rörd att mina tårar rinner ner på kinderna.
Så jag ska nog sluta gnälla.




Vi löste inte stoppet i avloppet jag får fortsätta i morgon.
Ny dag fick köra till kansliet två gånger en kl.03.50 och en kl. 07.00. Nu har jag kört några timmar med att rensa, vattnet rinner ner sakta kanske det börjar lösas upp. Nej nu måste jag vila lite och lite att dricka och äta.


Det ser inte gott ut bläää.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar