2011-02-13

En rolig historia från min son Bonny som kom via fax för 10 år sedan.







En liten, gammal gumma gick in på Canadas största affärsbank bärande på en säck med pengar. Hon krävde att få tala med bankdirektören för att öppna ett konto för hon hade verkligen mycket pengar!
Efter en stunds tvekan lät tjänstemannen gumman få prata med direktören.
När direktören frågade om insättningens storlek svarade gumman 165.000 USD och hällde innehållet ur väskan på bordet.
Direktören var väldigt nyfiken på hur gumman kunnat skrapa ihop så mycket pengar och han frågade henne.
Gumman svarade att hon slog vad.
Direktören frågade hur och gumman berättade att t ex kan jag slå vad med dig om 25 000 dollar, att dina pungkulor är platta. Diretören kontrade: Det är ju helt absurt vad!
Gumman: Ja antar du vadet?
Direktören: Självklart. Jag slår vad om 25 000 dollar, att mina kulor verkligen inte är platta!
Den lilla gamla gumman sa: OK, men eftersom det är frågan om så mycket pengar undrar jag om jag får ta med mig min advokat som vittne imorgon kl.10.00.
Direktören : Naturligtvis.
På natten blev direktören en aning nervös p g a vadet och tillbringade en lång stund framför spegel och studerade sina pungkulor. Han undersökte de grundligen så att de inte att de inte var platta och var på så sätt säker på att mig vinna vadet. Nästa morgon strax före kl. 10.00 kom den lilla gumman till direktörens kontor tillsammans med advokaten.
Hon presenterade de båda för varandra och upprepade villkoren i vadet, 25 000 dollar till direktören ifall kulorna inte var platta.
Direktören antog vadet och gumman bad direktören ta av sig byxorna så alla kunde se föremålen.
Den lilla gamla gumman tittade noga på släktklenoderna och bad att få röra dem. Nja, okej då, sa direktören, 25 000 dollar är ju rätt mycket pengar så det är klart att du ska vara helt säker. Just då såg direktören att advokaten slog huvudet i väggen.
Direktören: Vad i hela världen gör din advokat?
Gumman: Ingenting! Förutom att jag slog vad om 100.000 dollar att jag idag kl.10.00 skulle ha pungkulorna, tillhörande Canadas största Banks direktör, i handen!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar