2011-02-16

Mörrum slog Pantern, Keegan Danserau gjorde 3 mål 2 assist.


IK Pantern-Mörrum 4-7
(3-3,0-3,1-1).

Mörrum är klara för division 1 2011-2012 gott!

Ja då satt man på Malmö Isstadion och var nervös in för matchen. Men vad hände Pontus Gunberg gjorde 1-0 redan efter 2.03 samme Gunberg gjorde 2-0, 13 sekunder senare 2.16.
Jaha då trodde jag mitt hjärta skulle stanna. Då var mina tankar att det blir ett negativt kval igen, stackars Johan Palm som varit med om tre tidigare kval.
Tommi Hämäläinen tar en time out för att lugnar ner grabbarna tror jag.
Det var en hel del Mörrums supporters på läktaren som i detta ögonblick var chockade.
Då kommer det två snabba mål av Mörrum. Det tog bara 8 sekunder. 4.42 2-1 Erik Belin, assist Keegan Danserau, Andy Contois. 4.50. 2-2 Toivo Suursoo, assist Marcus Niemi, Erik Belin.
Då kunde hjärtat börjar slå normalt igen, trodde jag Mörrum får ett powerplay och slarvar så Pantern kunde ta ledningen igen Patrik Boij 3-2. 10.59.
18.59 gjorde Björn Andersson 3-3 assist Tobias Ternelius, Olof Svensson. Det satt bra för hjärtat!
Skotten: 9-13. I första perioden.

Redan efter 0.39 satte Andy Contois 3-4. assist Keegan Danserau, Johan Palm.


Sedan var det kung Keegans Show Som avslutade med att göra ett äkta hattrick. 3-5. 2.04 Keegan Danserau, assist Andy Contois, Sebastian Nilsson. 3-6. 14.24. Keegan Danserau, Andy Contois, Erik Belin.
Skotten: 12-9 i andra perioden.

4-6. 8.20 Kim Johansson i powerplay.
4-7. 14.28 Keegan Danserau, Marcus Niemi, Andreas Svensson.
Skotten i sista 13-5
sammanlagt 34-27
Det var ett bra målvaktspel av Peter Johansson.
Sedan tycker jag Olof Svensson gör ett hästjobb tillsammans med Johan Palm och Andreas Svensson.
Men Mörrums första femma med Keegan, Andy och Belin var nog kvällens behållning.




Två glada Laxar Erik Belin och Keegan Danserau.
Erik Belin 1 mål 2 assist.
Andy Contois 1 mål 1assist
Björn Andersson 1 mål
Toivo Suursoo 1 mål






Glada Mörrums Laxar





Skotten: 34-27(9-13,12-9,13-5).

Tränaren Tommi Hämäläinen, Fredrik Berglind och sportchefen Mathias Lönqvist såg en aning lättare ut.





Själv känner jag att mitt hjärta har gått tillbaka till normal takt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar