2011-05-25

Det här skulle bli årets utmanarmatch.




Året var 1989 på en sponsorträff då jag och Uffe Weinstock fick höra att Bo Håkansson hade ett Veteranlag i Malmö.
Bo Håkansson den elegante hockeyspelaren som härstammar från Karlshamn och nu basar för Team Active. Själv kommer jag ihåg när Bo Håkansson gick på Bodetorpsskolan i Karlshamn.
Bo Håkansson tände på idén att spelar en utmanarmatch mot Våra veteraner. Det var Jag, Uffe weinstock och Berra Lindell vi hade länge tänkt på en match med många Världsstjärnor.


Det skulle inte vara några problem att få hit några världs- stjärnor lovade Bo Håkansson.
Så även vi började pratar med kända landslagsspelare. Tord Lundström en av Sveriges genom tiderna bästa hockeyspelare, tränare för Mörrum 1979-80 (200) Leif"Honken" Holmqvist en Målvaktslegend (202) Lars-Göran Nilsson (177) Dan Labraaten (133) Inge Hammarström (123) Ulf Weinstock (125) Lars-Gunnar " Krobbe " Lundberg
De tilltänkta spelarna har gjort över 1000 A-Landskamper, närmare bestämt 1069.


Jag hade kört sommarträningen fram till Ulf Weinstock tillträdde som tränare. Ulf var tränare säsongerna 1987-88. 1988-89.

Utmanaren Team Active
Bo Håkanssons Team Active som varit i Medison Square Garden och spelat kommer laddade till tusen. Han har hållit laget hemligt men han hade dock meddelat att Ulf"Lill-Pröjsan" Nilsson som spelat 56 A-Landskamper även varit proffs i New York Rangers liksom Lars-Erik Ericsson med 75 Landskamper kommer.



Mörrums lag
1 Leif"Honken Holmqvist
2 Björn Igelström

24 Ulf Weinstock
22 Anders Carlsson
4. Lars-Gunnar"Krobbe" Lunberg
5. Stig Artursson
8. Bengt-Anders Svensson

16 Johan Burman
6. Jan Hermansson
13 Tord Larsson
10 Kan Larsson

3. Rolf Nilsson
9. Hannu Niemi
15 Lars-Göran Nilsson
11 Tord Lundström
7. Inge Hammarström
Coats: Leif Johansson
Lagledare: Berth Nilsson
Material: Berth Wadström
Massör: Sven"Svempa"Olsson

Team Active
43 Ronnie Nordström
38 Uno Permin

14 Leif Detter
3. Thommie Bergman
11 Ulf"Lill-Pröjsan"Nilsson
7. Bo Håkansson
51 Lars-Erik Ericsson

42 Ulf Wilander
30 Micke Fredriksson
41 Lars Wilander
31 Leif Mattsson
26 Hasse Krantz

37 Mats Olsson
9. Ulf Book
2. Crister Franzén
50 Lars-Göran"Jajjen" Gärdin
45 Rolf"Råttan" Edberg

Coats: Lars Wilander
Coats: Bo Håkansson

Domare: vår populäre Lars Henriksson
Linjemän: Christer"Krille"Svensson
Per-Åke Nilsson
Matchen vanns av Mörrum 12-6
kvällens publik 1052
Efter matchen var det supé på Hotel Walhalla. Efter som Ulf Weinstock skulle lämna Mörrum så fick jag ett tips av Tord Lundström och inge Hammarström att prata med Tommie Bergman. Själv hade jag läst i tidningarna att det finns ingen klubb som kan övertala mig att bli tränare igen. Hur som helst så snackade jag med Thommie Bergman han skrattade lite åt mig, men efter ett tag så sa jag inte fan kan du vara ifrån hockeyn. Att ta tränar jobbet i lilla Mörrum kan bli skitkul.


Mycket riktigt blev Thommie Bergman tränare i Mörrum i två säsonger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar