2012-03-11

Ikväll var jag i Sölvesborg och tittade på kvalhockey.

Visst är det ett hockeytokigt län vi bor i. Så ikväll åkte jag med Anders Persson och tittade på kvalmatch mellan Sölvesborgs IK och Åseda IF.
Sölvesborg vann med 5-4.
Joakim Swärd gjorde 1-0 framspelad av David Nilsson/ Peter Freij tyckte jag kände igen Peter som Karlsson jo det var det. 7.33 gör gör David Nilsson 2-1 jo assist Jocke Swärd
Åsedas Kristian Ederfors kunde kvitterar till 2-2 14.29.
15.09 gör Olle Bogren ass. Linus Jönsson 3-2
SIK vinner skotten med hela 18-7.
4-2 kom redan efter 0.40 sekunder
Av John Johansson/Jens Hellström/Patrik Häggström.
Åseda kom tillbaka och 4-3 Markus Karlsson 3.58.
SIK åker på några konstiga utvisningar
Där domarn missade på Åseda spelare och tog Jocke Swärd på 2+10 min. Så SIK fick spela box play 3 mot 6 resten av matchen Åseda gör 19.36 4-4.
Då kliver David fram och ta pucken och gör iskallt 5-4 19.56 vilket jubel det blev i Sölvehov. Gissa vad lilla Nellie blev glad när Pappa David gör segermålet.
SIKs andra lina var klart den bästa för kvällen. Jag tyckte även Alexander Svensson gjorde ett bra jobb.
SIK vann helt rättvist.
Både Sölvesborg och Mölndal står på 8 poäng och Åseda på 6 poäng Kalmar 6 poäng. Sölvesborg åker till Kalmar på onsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar