2012-04-27

Tänk vad tiden går fort det är tre år sedan jag byggde min lilla Ljugarbänk. Tänk vad mycket hockeysnack och fiske det blivit på tre år.

För tre år sedan fick jag för mig att göra en Ljugarbänk i hörnan av garaget.
Ljugarbänk är en populär och målande beskrivning på en träbänk man kan sitta och prata på med vänner och grannar. Är mest förknippat med sommaren och landsorter eller småorter som Mörrum. På min ljugarbänk får man gärna ta en öl eller en grogg då är det lättare att prata och ljuga lite om allt som har med fiske att göra. Lite hockeysnack om gamla goda tider när Mörrum gick upp i hockey -ettan och tog klivet upp i Allavenskan.
Nu är det dags att måla Ljugarbänken men den där jäkla meteorlogen har ju inte något bra målarväder att bjuda på.
Lite gamla bilder när jag började mitt projekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar