2012-08-23

Läste Peters spalt i Comersen idag.

Läste Peters spalt i Comersen. Älska landskapet.
"jag tror att det är dags att vi börjar älska vårt landskap"
Jag håller med Peter Enckell om att Blekinge vårt landskap är så vackert att vi borde älska vårt landskap lite mera.
Många gånger har jag tänkt på alla hockeyspelare som jag varit med och tagit hit till Mörrum. Varför har nästan över hälften stannat och bosatt sig Karlshamn. Jo för det är en liten och mycket vacker stad som ligger i ett vackert landskap Blekinge Sverige trädgård.

För tio år sedan gjorde jag och min son en bok som handlade en liten kille som heter Oliver.
Boken är baserad på händelser som sker runt Oliver. Jag fick ett samtal från min son Bonny om jag ville göra illustrationerna till boken och teckna en liten riddare Oliver.
Många av bilderna som jag tecknade fick jag inspiration av vårt vackra landskap och vår lilla stad Karlshamn.

Riddare Oliver sitter med den lilla busiga vargungen.

Givetvis har jag använt den lille Riddaren som en lite hockey hjälte med. Här åker han skridsko framför Kastellet i Karlshamn byggdes 1675 som ett skydd mot den danska fienden. Kastellet är ett historiskt minnesmärke värt ett besök.

Skärgården i Karlshamn och Blekinge är fantastisk vacker. Det går skärgårdstrafik under sommaren från Karlshamn- Tärnö-Joggesö-Tjärö-Matvik-Ekö-Hallö. Dessutom kan man
göra en tur med båtcharterföretaget Unika Upplevelse i Blekinges vackra skärgård.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar