2012-09-08

Förr fick man åka långväga för att hitta en bra hockeyskola. Idag har Mörrum en egen super bra Sommarhockeyskola.

För 30 år sedan åkte jag och min son Bonny upp till Fiskens sommar hockeyskola med ett
gäng 69:or. Fiskens hockeyskola var då Sveriges största hockeyskola sommartid. Som vanligt togs det lite gruppfoton på grabbarna. Idag är grabbarna vuxna män med egna barn som kanske tränar hockey eller någon annan sport. De grabbar som bor kvar i Karlshamns kommun behöver inte åka iväg så långt, för idag har Mörrum en egen sommar hockeyskola av det bästa slaget. Det är inte så konstigt att den blivit så populär med sådana fantastiska ledare och tränare. Men så ligger Mörrum i Blekinge, Sveriges trädgård och det världsberömda Laxfisket i Mörrumsån och en vacker sommarstad Karlshamn. Alla minns väl Magnus Ugglas tevesåpa "Var fan är min revy" som lockade stor publik och Östersjöfestivalen det händer mycket i Karlshamn sommartid.

Visst var det kul för grabbarna att få åka iväg och tränar hockey sommartid.

Här stå jag i mitten på bilden med ett gäng grabbar från Nyköping BIS och en från Vanghärad SK. Det roliga med detta är att alla fyller 40 år under året 2012.
Från vänster Henrik Lind, Magnus Tedenstedt, Jörgen Wadström, Bebben, Johan Holmström, Håkan Lind och Mattias Karlsson.
Kan vara så att Håkan Lind är två år yngre.

2 kommentarer:

  1. Hockeyskolan kommer jag ihåg. Det var väldigt stort att få vara med där. Det var ett enormt försprång som man fick.

    Jag kommer ihåg att jag fick träffa #31 Pelle Lindberg som spelade målvakt i Philadelphia Flyers. Jag har fortfarande kvar klubban som han signerade.
    Klubban kan nog vara värd en slant idag.. :)

    //Bonny.

    SvaraRadera
  2. Har du den klubban kvar, den kan vara värd lite pengar kanske någon Philadelfhia Flyers fans. Kommer du ihåg att alla trodde vi var släkt med Pelle Lindberg? Jag ritade seriefigurer på grabbarnas hockeyhjälmar och Pelle skrev autografer. Det var en rolig upplevelse att åka till Fiskens Hockeyskola i Furudal. Idag har Mörrum en egen Sommarhockeyskola som är rikigt bra, alltid fullbelagd bra ledare och tränare lika bra som Furudals.

    SvaraRadera