2012-11-18

Igår kom vi äntligen ut på en tävling i Sterner Open Pilking Cup.

Lördagen den 17 november kom vi äntligen ut på böljande den blå.
Lazan var innehavare av mästarkepsen och Jocke bar den världsberömda Fiskefitte mössan som för denna årstid är rätt varm och skön att bära.
Som bekant är vi 7 grabbar som hållit på med detta (SOPC) världsberömda samfund sedan 1988.
Det märkliga är att Magnus "Mage" Berglund inte vunnit en tävling på 18 år (1994). Detta ser ju inte så bra ut med tanke på att han ordförande i SOPC.


Magnus Berglund vår store O vid årsmötet på Hallö.



Här har jag fått den minsta torsk i SOPC historia. Torsken var nog mindre än pilken. Det blev 3 Torskar i tävlingen en som jag inte fick räkna eftersom jag fick den precis efter tut. Typiskt nog var det tävlingens största torsk. Jag kom femma i tävlingen.


Som vanligt fick jag trassel när jag ramlade och slog hakan i relingen.


Tävlingen vanns Torbjörn lillebror till tvillingbrodern Joakim Nilsson som fick behålla FF-mössan.


Fick äran att mata Sterners nya kompisar innan hemfärd idag.


Som alltid så är det en i vårt samfund som är jäkligt besviken när när vi åker hem med Gladan från Hallö! Gissa vem he he och en som är jäkligt glad.
Det går att följa våra fantastiska fiske tävlingar på http://www.sopc.se/?page_id=52



En nöjd mästare Tobbe otur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar