2013-07-04

Ingen rolig dag för lille Bebben.

Först var jag uppe och hämtade Jocke. Sedan åkte vi upp till ABU i Svängsta för att handla nya pilkar och gigg. Gissa vem som stod i kassan jo Mattias Håkansson som spelar i Mörrum Hockeys A-Lag.

Där gick några hundralappar. Både Jocke och Jag satte en varsin pilk i ett nät.

På väg ut från Matviks Hamn.



Jocke hade FF mössan och Tobbe seger kepsen.

Berglund drog upp en ganska fin torsk och blev jätte glad.

Lazan tog hem seger kepsen på 14 torskar.Ulrik 12, Kinkan 11, Jocke 7, Berglund 6,Tobbe 6, Bebben 3.

Jag tog hem den fula FF-mössan och FF-tavlan. Hade Inge tur i kväll fick trassel just när torsken nappade. Det är aldrig roligt att bli fiske fitta man får ta i mot mycket skit och så får man lite böter med i kväll blev det bara 70 kr.

Det var annars en fin tävlings kväll på havet. Solen var det enda som värmde för mig denna afton.

Hemma i Matviks Hamn.
Jag hoppas att jag kan lämna över mössan till Ulrik nästa gång i augusti eftersom han var inte så trevlig denna afton.

FF-Tavlan måste hängas upp i det rum man vistas mest i. Då får det bli där jag sitter och ritar Goisaren.
Det går läsa mer om Sterner Open Pilking Cup. På hemsidan http://www.sopc.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar