2013-11-30

Idag har jag Julpyntat både ute och inne.

Idag passade jag på att ta fram mitt julpynt och mina adventsljusstakar.
Från början kallades dessa elektriska ljusstakar "julottestakar". Svensken Oskar Andersson tillverkade världens första elektriska adventsljusstake. Den började lanseras 1939. Under kriget låg tillverkningen nere och startades på nytt först 1946.
Tydligen var det förbjudet att julpyntar före första advent och belagt med dödstraff?


Men det bryr jag mig inte om utan nu lägger jag på min mors gamla juldukar och löpare. Givetvis står den fina Gois flaggan på bordet.





Det fina hjärtat har fått av mina älskade barnbarn på bästa plats framför TV,n.


Sedan har jag plockat fram alla mina små tomtar som jag haft sedan Bonny var liten.



Fick köpa ny julbelysning en av dem hade var trasig. Så nu lyser den nya mycket finare än den gamla.


Nästan alla på Hagavägen har julbelysning utomhus i sina trädgårdar.
I morgon är det ett nytt derby mot Olofström OBS man har ändrat på
Matchstart till kl. 18.00. Laxarna behöver ert stöd.
På onsdag smäller det igen på Jössarinken tabelltvåan Kallinge kommer på besök i nästa derby. Kampen om en plats i Allettan efter jul går vidare.


Visst är det härligt att vara Goisare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar