2013-11-23

Sterner Open Pilking Cup firade 25-årsjubileum på Hallö.

Allt var så jäkla bra innan vi åkte ut på havet.


Först hissade vi GoIS flaggan och åt en härlig frukost som Kinkan hade fixat.


Sedan körde Sterner och hämtade Mage och Ulrik i Matvik.








Mage som var innehavare av FF-mössa såg jäkligt laddad ut.








Det blev inte någon höjdare för min skull jag blev nämligen FF ( Fiskefitta).
Segrade gjorde Ulrik på 17 torskar
Lazan på 14
Jocke 12
Tobbe 8
Magnus 7
Kinkan 6
Bebben 5
Det började bra för mig fick en liten torsk nästan med en gång.
Det tog lång tid innan Jocke fick en torsk.


Jag kan tröstar mig med att det blir Ulrik och jag man kommer minnas från 25-årsjubileumet.


Som vanligt fick Sterner och jag ta hand om fisken.



Själva årsmötet tog som vanligt lång tid att gå igenom.


Lazan hade hittat en gammal tidning från 1991 där jag nämt om Sterner Open Pilking Cup.


På lilla bilden sitter jag på huk tillsammans med Roger Klozz och lille Hampus Klozz.


Set roliga är att idag spelar Hampus i Mörrum Hockey A-lag lik
Sin far gjorde under många säsonger. Det är faktiskt Roger Klozz som spelat flest matcher i Mörrum Hockey genom tiderna.





Det en kul läsning av Blekinge Posten.


Sedan bjöd som vanligt kocken Ulrik på en god middag.


För Jocke blev det en tung kväll visserligen försökte Lazan hålla Jocke vaken. Jag tror det blev lite för mycket när hans tvillingbror Tobbe berättade om den illa slaktade torsken som Lazan Fick.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar