2015-03-03

Goisaren gratulerar Karlskrona HK!

Jag måste gratulera KHK för sin fantastiska resa, nu är man där och har chans att spela SHL nästa säsong.
Jag måste nog ge Tobbe Karlsson och Miro Zalar extra beröm som varit med hela resan fram tills nu.
De var så nära att vinna Allsvenskan.
Det är Vi som är KHK får man höra i alla sammanhang och det ligger något i det. 
Publik sponsorer ställer upp för sitt kära KHK på ett fantastiskt sätt. Hur dialogen med Karlskrona kommun är vet jag inte men jag tror den är bra. KHK är bra PR utåt för Karlskrona Kommun. När det snackas hockey då finns KHK på mångas läppar idag i Sverige.
Jag måste också ge Per Hånberg extra beröm som gjort ett fantastiskt jobb med laget och verkar vara ödmjuk och hyllar i stället Tobbe Karlsson och fystränaren Miro Salar.
Nu är det klart att Per "Pelle" Hånberg blir  årets coach.
För mig har Karlskrona alltid varit handbollsstaden men nu vet i fanken om inte hockeyn tagit över den rollen.
Lycka till KHK på resan mot SHL.
Goisaren 
Bertil "Bebben" Lindberg


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar