2015-11-01

Ikväll gjorde jag ett nytt fynd bland mina bilder.

1983 var jag med och värvare hit Kari Mäkitalo. Kommer så väl ihåg Kari det var en trevlig kille. Tidningarna ville alltid på den tiden ha bilder på hockeyspelarna då tog de denna bild på Ronnebygatan.
Bilen som står bakom oss är min en Tyota som jag köpte på Eric Johanssons bil vid tubbartorg.
Kari stannade bara en säsong Simons i Mora ville ha hans tjänster så säsongen 1984-85 spelade Kari i Mora IK.
Även Kari Mäkitalo blev avtecknad med min lilla blyets stump hösten 1983.
Kent Hill var tränare fram till Julen 1983.
Då tog Thord Johansson och Stig Artursson över, Thord som spelande tränare. Då hade Mörrum spelat 18 omgångar, Troja och HV71 gick vidare till Allsvenskan.
Mörrum spelade vidare i div. 1 södra med 8 lag och slutade på en femte plats. Rögle BK tog hem serien, Karlskrona IK kom på sista plats.
I Mörrum GoIS IK står Thord Johansson högt i kurs som var och är en stor ledarprofil inom Ishockeyn, även Stig kom att betyda mycket inom ungdomshockeyn i Mörrum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar