2015-12-02

För 13 år sedan föddes Riddare Oliver!


För 13 år sedan ringde min son Bonny och sa att han kommit på idéen att skriva en bok. Bonny hade sett Oliver springa omkring och leka riddare som då var 6 år gammal i samma ålder som lillebror Zachris är idag.
Bonny ville att jag skulle illustrerar boken. Jag började med att försöka teckna många olika riddare för att hitta den rätta Riddaren Oliver.
Det roliga var att vi hittade ett tryckeri i Karlshamn som även såg till att Astrid Lindgrens första Pippi Långstrump kom till världen.
Min son började skriva på en andra bok som skulle handla om en resa till Karlshamn och försöka lösa mysteriet varför fiskarna försvann.
Bonny är klar med boken men inte jag teckningarna, jag är inte så lätt på handen längre har blivit lite skakig på äldre dar.
Så det var bara att ta fram den lille pennstumpen. Tog med några bilder som gjorts för bok nummer två Varför fiskarna försvann eller resan till Karlshamn.
På väg in mot Kastellet i Karlshamn.
Här ovan får Riddare Oliver ett jätte paket av morfar.
Nu vill jag önskar alla mina vänner som läser min blogg en riktig God Jul och Ett Gott Nytt År!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar