2015-12-05

God Jul Alla Goisare!

Ibland känns det lite konstigt att efter så många år flytta från Mitt älskade Mörrum och Karlshamns Kommun. Men nu har jag kommit närmare mina barnbarn sen jag flyttade till Åstorp. Nu vill önskar alla Goisare och Karlshamnsbor en riktigt God Jul.
Något jag kommer att sakna nu speciellt vid Jul är att få byta om till Jössatomten och få vara lite av Stålmannen och glädja barnen i Mörrum och Karlshamn. 
Nu har jag en önskan som jag funderat på, om alla ni som Jössatomten varit hos under alla år skulle vilja lägga ut en bild på Jössatomten. Det skulle vara roligt att få veta hur många det blir. Det började 1958 då kom den lille tomten till världen som senare på 1960 talet blev Jössatomten.
Nu är det nog sista året som lille Bebben kan lura Zachris och Alvina tror jag, sista gången jag lurade Oliver var han 8 år då han förstod vem det var.
Alvina valde nummer 99 på sin tröja och det vet alla Hockeyälskare vem som hade  Nr.99.
Nu är hela familjen samlade i Åstorps/ Kvidinge IBS. Det hela började med att Bonny träffade en innebandy tjej Ditte i Åstorp och blev så jäkla förälskad att ishockeyn fick ge vika. Nu är Bonny tränare, Ditte tränare Oliver spelare, Zachris spelare och Alvina spelare. Både Bonny och Jag sitter med i Å/K IBS styrelse.
Visst är det härligt att vara farfar!
Bebben.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar