2010-08-25

Dan O Connell på samlarbild 1996-97.

Dan O Connell kom på ett mycket ovanligt sätt till Mörrum. Rögle BK där Dan spelade var tvungen att sälja av några spelare så jag Bosse Lövgren åkte och förhandlade loss Dan dagen innan vi skulle möta Rögle BK.
Jag kommer ihåg att Rögles ordf. frågade om Dan skulle spela i morgon, klart han ska Dan är ju proffs.
Gissa vem som gjorde mål jo
Dan O Connell hela Jössarinken kokade det blev inte bättre av Dan åkte fram till Rögleklacken och jublade vilket resulterade i ett avbrott på matchen i flera minuter.
Dan O Connell spelade 84 matcher i tröja Nr. 33. Gjorde 40 mål, 26 ass, hade hela 378 utv.
Dan lämnade Mörrum 8 januari 1999.
Dan spelade i Nittorp 1999-90.












Dan O Connell blev bäste poängplockare 1997-98 på 40 poäng.











Dan var väldigt bra säsongen 97-98 då kunde han vända en match genom sin vinnarskalle. Säsongen efter blev det lite sämre mycket onödiga utvisningar.











Asa tryck som det hette då gjorde dom här samlarbilderna. Det var ganska populärt på den tiden. Jag minns att när Leif Boork var och hälsade på så sa Boork jag har hört Mörrum har samlarbilder, jag svarade honom att det hade vi. Du Bebben jag bor på hotel Walhalla i natt, jag titta upp på kansliet i morgon så kan du plocka ihop några samlarbilder.











Dan O Connell var en publikmagnet På Jössarinken.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar