2010-08-31

Idag har jag varit i Småland och besökt min Farfars stuga.

Huset var sig likt som när jag var barn. Idag är det min kusin Arnolds Lindberg barn som äger Farfars hus.








Arnold och Karins Far Olof som sitter jämte min Farfar Sven Johan Lindberg bilden är nog tagen i slutet av 50 talet.








Mina kusiner Arnold och Karin framför Farfars hus i Gummagölsmåla.








Det är nog ca: 60 år mellan bilderna. Från v. Egon, Karin, Jag Sven Lind och Arnold framför min Farfars hus i Gummagölsmåla.








Här gjorde min Farmor Elvira storbak. Jag kommer ihåg hur gott det var med nybakat grovt bröd med hemma gjort salt smör.





Här sitter Bonny min son på samma plats för 34 år sedan.






Gammal bild på Farfars hus.








Bilden är tagen i dag 2010-08-31








Köket med den gamla spisen och den gamla Gasolspisen.








Det fanns ingen elektricitet i huset så det var bara att tända en brasa om man ville ha lite värme. Huset låg ganska långt in i skogen man fick köra på små kostigar för att komma fram till Farfars i Gummagölsmåla som låg i vid smålandsgränsen i Blekinge vid Bräkneån.








Utanför Öljehult där Farfar ligger begraven finns en skylt som visar vägen till Gummagölsmåla.








Här tar vägen slut strax efter Farfars infart till gården.








Jag får tacka mina kusiner och min svåger Sven för en trevlig dag. Vi startade hemma hos min Farbror Olofs hus som ägs av Karin och Egons son Stig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar