2010-08-19

Två bröder som kom till Mörrum fostrade av två härliga idrottsföräldrar.

Året var 1996 som jag var med och tog hit Daniel Svensson/Hållström från Malmö.
Daniel spelade i Mörrum hela 9 säsonger i tre olika tröjnummer Nr. 7, Nr. 16, Nr. 14.
Sista säsongen han spelade i Mörrum 2004-2005 gjorde han 25 mål 13 ass. =38 poäng.
Han fick kanslipokalen 2003-2004 ett pris som vi på kansliet dela ut varje år.
Han gick tillbaka till sin moderklubb Kristianstads IK 2005.












Brodern Jens Svensson gick samma väg från Malmö till
Mörrum året var 1998.
Första gången jag såg honom spelar så såg jag att han hade något som kunde göra att honom till en elitspelare. Spel skicklig, stor, stark och svårfångad.
Fast han hade en svaghet i början han var lite för snäll inte som sin bror Daniel som tog för sig på isen. Det där blev han lite bättre på att ta för sig.
Jag såg mycket i bröderna Svensson/Hållström dom var lika dåliga förlorare som jag fast på rätt sätt he he.





Nu sist var han uppe och spelade med Timrå under juluppehållet och gjorde fantastiskt bra ifrån sig så Timrå ville nog behålla Jens resten av säsongen Timrå.





Jens gjorde fyra säsonger i Mörrum gick 1999 till Bofors kom tillbaka 2000 gick till Nybro Vikings 2003. Förra säsongen 2009-2010 spelade han i sin moderklubb Kristianstads IK.
Jens fick också Kanslipokalen.
En sak som jag inte glömmer så lätt det var när deras Mamma fick åka och spela i tv om miljoner med Leif "Loket"Olsson.





Britt-Marie Hållström var en mycket duktig Bingo lotto säljare.





Bröderna Svensson/Hållström hade nog lite Riddare blod i sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar