2011-08-10

Idag var jag uppe på Jössarinken för att kolla på sommarhockeyskolan.

Mötes av massor av ungdomar som skulle äta lunch.




Hockeyskolan har blivit en av de största i södra Sverige. De är inte bara hockeykillar med det fanns även två duktiga tjejer med i år.




Tröjorna var gula i år.





Kökspersonalen i full gång hela tiden.




Många hungriga hockeyspelare.




Det såg väldigt gott ut.




Linda hade som vanligt mycket att göra. Jag fick ett par ord med henne, det var någon av tjejerna som glömt sin filt på Hallö i lördags när A-Laget var där.




Martin hade tid och prata med mig lite och så Johan Byggson. Johan sa att det var hela 190 st på lägret inte dåligt. Det fanns en långväga hockeyspelare från Schweitz Lloyd Hess.




Här är det lite brottningsträning på isen.




Målvaktsträning på lilla rinken.




När jag sedan åkte hem från Jössarinken ser jag den bedrövliga utfarten. Då tänker jag på den mörka åstiden då alla ska hem efter matcherna. Man borde göra två filer ut från Jössa innan det händer en allvarlig olycka. Det är kanske den mest trafikerade vägen i Mörrum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar