2011-08-11

Igår var jag och tittade på Hockey i Karlskrona.

Jag var lite nyfiken på att se hur det skulle gå för våra Mörrums grabbar. Jag fick hör att Sacke skulle åka och se matchen, så jag ringde upp Sacke och frågade om han hade plats i bilen. Tack Sacke för jag fick åka med.
Det var ett blekt IK Oskarshamn medan KHK såg väldigt pigga ut. Oskarshamn hade mycket svårt att hålla ihop laget. Tim var inne i den femman som gjorde 0-1 men sen blev det mycket tungt för laget. IKO gjorde ett mål till i slutet av matchen. KHK vann med 4-2
(0-0,3-1,1-1).






Oskarshamn såg ut att vara väldigt sega, fick höra att man kört två ispasset under dagen. Tyckte Filip såg intressant ut kan säkert bli en bra back för Mörrum.
Att det finns ett stort intresse för ishockey i Blekinge talar den fina publiksiffran hela 2 213 personer. Då ska man veta att det var fotbollslandskamp på TV Urkraina-Sverige. (0-1) och Orup var i Karlskrona och hade konsert på Bastion Auora, drog bara cirka 1 000 personer. Det var en hel del folk från Mörrum på plats för att titta på Tim och Filip. Då kan bara speckulera om man spelat matchen ikväll istället.


Tim Johansson i Telenor Arena.

3 kommentarer:

  1. Såg du Nr 21 i KHK? 15 år och riktigt mogen i sitt spel, du har väl sett några sådana talanger genom åren Bebben.

    SvaraRadera
  2. Det var bara kul att du ville hänga med! :)

    SvaraRadera
  3. # 21 Han va ju oduglig ;)

    Stiffekaa

    SvaraRadera