2011-08-25

Storfiske i Sterner Open Pilking Cup

När vi åkte ut öster om Tärnö var det lite dimma. Det blev en tävling som vi sent kommer att glömma. Det fångades 226 torskar det var länge sedan vi fick så mycket Torsk på pilken.


Jocke och Tobbe på väg ut på en av de bästa tävlingarna. Tobbe skulle försvarar sin första plats.


Lazan och Kinkan som båda är väldigt duktiga fiskare såg taggade ut som vanligt.


Magnus Berglund såg väldigt spänd ut.


Som vanligt var Ulrik på kriga humör.


Själv var jag nervös att få behålla FF mössan. Förra tävlingen fick lämna över segerkepsen till Tobbe.


Nu fick Jag byta FF mössan med Tobbes segerkeps.
Jag segrade på 36 torskar
Lazan 35
Mage 35
Kinkan 34
Jocke 31
Ulrik 30
Tobbe 25
Alltså fångades 226 torskar inte dåligt med tanke på det dåliga fisket tidigare. Då ska ni veta att grabbarna drog upp ett 10 tal fiskar efter tävlingen medan jag och Sterner rensade torsken.
Jag som trodde Torsken var helt utrotad av Sälen i Östersjön.


Det känns skönt att få vinna någon gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar