2012-01-31

Det finns en sak går före hockey, det är mina kära barnbarn!





Tyvärr kunde jag inte se matchen mot Nybro. Hörde att laxarna mycket bra i Nybro där Mörrum var spelmässigt det bästa laget. Ödet kan vara grymt ibland ett hopslag där pucken hamnade hos Brendan Mason som blev helt fri med och sätta 2-1 bakom Jirhage tid 18.25.
Eftersom jag var barnvakt fick jag följa matchen på min iPhone.

Lille Zachris sitter med sin kära Giosnapp bredvid sin stora syster Alvina och spela på familjens iPhad.
Nu är jag på Hagavägen i Mörrum igen efter vissa besvär med min bil som står på Ahlberg bil verkstad.
Match i morgon mot Halmstad Hammers ett lag med många duktiga nr.19 Niklas Wentzel som ligger tvåa i poängligan 5 mål 6 assist 11 poäng och nr.28 Erik Lindström på tredje plats med 11 poäng, 2 mål 9 assist. Samt nr. 20 Sebastian Kölzow-Isaksson på femte plats 7 mål 3 assist. 10 poäng.
Våran egen Nr. 27 Markus Nilsson ligger 6:a, 6 mål 4 assist. 10 poäng.

Mörrum har fortfarande chansen att ta tillbaka första platsen, men då krävs att Nybro förlorar någon match och Mörrum vinner sina matcher. Men det blir ingen lätt uppgift, som alla vet i hockey är allt möjligt.

Visst är det härligt att vara Goisare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar